Σχεδόν καθημερινά έρχομαι αντιμέτωπος με την εύλογη ερώτηση των πελατών μου.
“Γιατί κ. Κόγκα κάποιες άλλες επιχειρήσεις χρεώνουν σχεδόν τη μισή τιμή από εσάς;“
Μπαίνω λοιπόν στη διαδικασία να αποδείξω ότι δεν είμαι ελέφαντας.
Οποιοσδήποτε καταναλωτής κάνει μια σύντομη έρευνα αγοράς για τον καθαρισμό και την φύλαξη των χαλιών του, θα διαπιστώσει ότι, το φάσμα της κοστολόγησης κυμαίνεται από 2,80 €/μ2 έως και 7,50 €/μ2.
Πώς είναι δυνατόν ή ίδια υπηρεσία να έχει αποκλίσεις χρέωσης έως και 200%….ή κάποιοι κερδοσκοπούν ή κάποιοι εξαπατούν!
Προς αποκατάσταση της αλήθειας, θα μπορούσα να παραθέσω αρκετές οικονομοτεχνικές μελέτες που αναλύουν την κοστολόγηση της υπηρεσίας καθαρισμού-φύλαξης ταπήτων, αλλά το πιθανότερο είναι ο καταναλωτής περισσότερο να μπερδευτεί με πολλά νούμερα και τεχνικούς όρους και λιγότερο να κατανοήσει ποιά είναι η δίκαιη τιμή χρέωσης της παρεχόμενης υπηρεσίας.
Αντ’ αυτού προτίμησα να κάνω μια, λιγότερο, επιστημονική και περισσότερο κοινωνική ανάλυση του θέματος.
Η πατρίδα μας, σχεδόν επτά χρόνια, βρίσκεται στη μέγγενη των μνημονίων, με συνεχείς μειώσεις μισθών και συντάξεων αφενός και αυξήσεις φόρων αφετέρου. Λογικά λοιπόν και οι χρεώσεις των ταπητοκαθαριστηρίων θα έπρεπε να ακολουθούν το πνεύμα της εποχής.
Ναι λοιπόν, οι ταπητοκαθαριστές είμαστε κοινωνικά ευαίσθητοι και μειώνουμε τις τιμές μας! Παρακαλώ να μου δείξετε έναν εξίσου ευαίσθητο κλάδο, με μειώσεις τιμών της τάξης του 50%. Ανέτρεξα στο πλούσιο αρχείο μου και βρήκα τη μέση τιμή μονάδος (το μέσο όρο από τις τιμολογήσεις των εγκεκριμένων ταπητοκαθαριστηρίων) προ κρίσης.
Η μέση τιμή λοιπόν το 2009 ήταν 5,35 €/μ2. Σε επιστημονική ανάλυση που έκαναν εγκεκριμένοι σύμβουλοι επιχειρήσεων, συνεργαζόμενοι με το ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, έδωσαν ως μέση τιμή μονάδος τα 6,07 €/μ2. Βάση του δείκτη τιμών καταναλωτή, η μεταβολή από τη βάση του 2009 στις υπηρεσίες είναι -1,2%.
Πώς εμφανίζονται μειωμένες τιμές ως και 50%;
Αν παρατηρήσουμε τις ποσοστιαίες αυξομειώσεις στις κύριες δαπάνες ενός ταπητοκαθαριστηρίου θα βγάλουμε σίγουρα ασφαλή συμπεράσματα. Στα χρόνια της κρίσης λοιπόν οι δαπάνες διαμορφώνονται ως εξής:
Καύσιμα (+60%), ύδρευση (+17%), ενέργεια (+33%), τέλη επικοινωνίας (+25%), υλικά (+5%), ασφάλιστρα (+2%), φόροι (+65%).
Πώς λοιπόν μια επιχείρηση μπορεί να μειώσει τις τιμές της; Ρίχνοντας το περιθώριο κέρδους…..όποιος λοιπόν το 2008 ή το 2009 κοστολογούσε με κέρδος 150% μπορεί να ρίξει τις τιμές, διατηρώντας την ποιότητα σε υψηλά πρότυπα.
Σε κάθε άλλη περίπτωση ή κερδοσκοπούσε τότε ή εξαπατά τώρα!
Η ανάλυση επιβεβαιώνει ότι οι τιμές θα πρέπει να παραμένουν σχεδόν σταθερές με πολύ μικρές αυξομειώσεις της τάξης του 3-7%. Η τελική επιλογή ανήκει στον καταναλωτή, οπωσδήποτε όμως η σύγκριση τιμών πρέπει να γίνεται στην ίδια βάση. Είναι λάθος και άδικο να συγκρίνουμε τιμές που αναφέρονται σε διαφορετική υπηρεσία.
“Μην ξεχνάτε, άλλο φθηνό και άλλο οικονομικό”.
Υπάρχουν δεκάδες εγκεκριμένα ταπητοκαθαριστήρια που προσφέρουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες σε οικονομικές τιμές, όπως και εναλλακτικές λύσεις καθαρισμού (φρεσκάρισμα, βιοκαθαρισμό, απορρύπανση) με σοβαρά αποτελέσματα και μειωμένο κοστολόγιο.
Καθώς ο καθαρισμός των χαλιών συνδέεται άρρηκτα με την υγιεινή του χώρου, μην δέχεστε εκπτώσεις στην ποιότητα, Αναζητήστε την υψηλή ποιότητα σε μια δίκαιη τιμή.
Σε δελτίο τύπου που εξέδωσε το ΣΤΑ προτρέπει τους καταναλωτές να εμπιστεύονται εγκεκριμένα και όχι υποτιθέμενα ταπητοκαθαριστήρια που φέρουν πιστοποιήσεις από ΚΕΚ ΓΣΕΒΕΕ, εφαρμόζουν τον κανονισμό δεοντολογίας και υπόκεινται στον έλεγχο της διεύθυνσης προστασίας καταναλωτή.
Προσωπικά, φίλοι μου, προσπαθώ να διατηρήσω σταθερές τις τιμές της Clean ‘n’ Carry διατηρώντας αδιαμφισβήτητα τα πολύ υψηλά πρότυπα ποιότητας.
Η Clean ‘n’ Carry είναι η μοναδική εταιρεία καθαρισμού χαλιών που έχει αναρτημένο στην ιστοσελίδα της ολοκληρωμένο τιμοκατάλογο των υπηρεσιών της.
Η επιλογή είναι δική σας.
Φιλικά!
Απόστολος Κόγκας
Γενικός Διευθυντής